“Marka, müşterilerimize söylediğimiz şey değildir. Müşterilerin başkalarına söylediği şey bu.”

Ancak işletmenizi ne kadar iyi markalaştırırsanız, o kadar iyi geri bildirim alırsınız. Bu nedenle, bu yazıda, e-Ticaret işiniz için en iyi çevrimiçi marka stratejilerinden bazılarını paylaşacağım. Bu stratejiler, markanızın daha özgün, profesyonel ve yasal görünmesine yardımcı olacaktır.

En İyi e-Ticaret Marka Stratejileri

  1. Hedef Kitlenizi Belirleyin
  2. Görevinizi Açıkça Söyleyin
  3. Markanızın USP’lerini ana hatlarıyla belirtin
  4. Politikalarınızda Dürüst Olun
  5. Müşteri Hizmetleri ile Ödün Vermeyin
  6. Bir İçerik Stratejisini Belgeleyin
  7. Markanızın Hikayesini Paylaşın
  8. E-posta Pazarlamasını Vurgulayın
  9. Büyüleyici Bir Logo ve İsim Yaratın
  10. Akılda kalıcı bir slogan oluşturun
  11. Sosyal Medya ile Arkadaş Olun
  12. Kaçınabileceğiniz Sıradan Bir İpucu

Yukarıdaki dizini kullanarak en sevdiğiniz ipucuna atlayın.

1. Hedef Kitlenizi Tanımlayın

İlk adım.

E-Ticaret markanızı oluşturmadan önce, kimi hedefleyeceğiniz konusunda net olmalısınız. Ne tür insanlar markanızla ilgilenmekle ilgilenir. İdeal hedef kitleyi belirlemek ilk başta kafa karıştırıcı olabilir. Ama doğru kitleyi bulduğunuzda işler çok kolaylaşıyor. Hedef kitlenizi bulmak size şu konularda yardımcı olacaktır:

  • Kişiselleştirilmiş ve ilişkilendirilebilir içerik oluşturun
  • Daha iyi dönüşümler için özel kampanyalar oluşturun
  • Kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi sağlayın
  • Müşteri segmentasyonunu kolayca gerçekleştirin
  • Hedefleme yaklaşımınızı birleştirin ve iyileştirin
  • Pazarlama bütçenizi azaltın
  • Doğru yöne yatırım yapın

Avantajlara bakarak bunun neden en önemli e-ticaret marka stratejilerinden biri olduğunu anlayabilirsiniz. MailChimp’in hedef kitlesinin kim olduğunu nasıl açıkça belirttiğine bakın :

Mailchimp Öykü sayfası

Hedef kitlenizi öğrenmek için bu ipuçlarından birkaçını kullanabilirsiniz:

  • Bir alıcı kişiliği oluşturun
  • Mevcut hedef kitlenizi ve verilerini analiz edin
  • Belirlenen zaman aralıklarında anketler yapın
  • Google Analytics ile kitle davranışını anlayın
  • Rakibinizi ve hedef kitlenizi analiz edin
  • Benzer çözümler sunan Quora/Reddit gruplarını keşfedin

Hedef kitleleri bulma konusunda derinlemesine bilgi edinmek için gönderime göz atabilirsiniz.

2. Görevinizi Açıkça Söyleyin

Her markanın bir misyonu vardır. Gülünç derecede estetik web siteleri tasarlama, taze orkideler sunma, isteğe bağlı ev hizmetleri veya başka bir şey sunma misyonu. Göreviniz insanlara markanızın ne hakkında olduğunu söyler. Onlar için ne alıyorsun. Bu yüzden göreviniz ne olursa olsun, bunu herkese anlattığınızdan emin olun. Çünkü bazen insanlar markanızı sadece göreviniz için hatırlar.

Brafton’un misyonunu Hakkında sayfasında nasıl ifade ettiğini seviyorum . Kısa, net ve özlü.

Brafton görevi

Birçok işletme misyonlarını yoğun bir şekilde tanıttığı için bu, e-ticaret markanız için harika bir tanıtım stratejisi olabilir. Bu nedenle, web sitenize misyonunuzu yazdığınızdan ve insanların ne yaptığınızı anlayabilmesi için pazarladığınızdan emin olun.

3. Markanızın USP’lerini ana hatlarıyla belirtin

Günümüzün rekabetçi pazarında, işletmeniz benzersiz olamaz. Bugünlerde her çözümün bir alternatifi var. Ve e-ticaret hakkında konuşursak, Türkiye’de Trendyol, Hepsiburada, Gittigidiyor, AmazonTR, N11 ve yurtdışında Amazon, Etsy, Aliexpress vb. gibi seçenekler zaten mevcut.

Yani bu sektördeki kalabalığın arasından sıyrılamazsınız. (Benzersiz Satış Önerileri) USP’niz sizi farklı kılan şeydir. Bu nedenle, popüler hale getirmek için e-ticaret markanızın temel faydalarını özetlemek gerekli hale gelir.

Tıpkı Bombaytrooper’ın yeni ürünleri Hoppers’ın USP’lerini vurguladığı gibi:

bombaytrooper product usp

Bu e-ticaret marka stratejisi, kullanıcıları çekmek için güçlü bir potansiyele sahiptir. Markanızı ayırt edilebilir kılmak için kültürünüzün, politikalarınızın, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin USP’lerini vurgulayabilirsiniz.

4. Politikalarınızda Dürüst Olun

Bununla ilgili bir hikayem var.

Birkaç ay önce kendime yeni bir postacı çantası arıyordum. Kelimenin tam anlamıyla neredeyse 1000 ürüne baktım ama mükemmel bir tane bulamadım. Ama sonunda, beni büyüleyen bir web sitesinde bir tane buldum. Gerçekten almayı düşünüyordum ama iade politikalarını kontrol ettiğimde almamaya karar verdim.

Ürünün kullanılmamış, giyilmemiş, hasarsız, yıkanmamış olacağını söylediler. Bu hala katlanılabilirdi, ancak daha sonra, satılan ürünler için geri ödeme yapılmayacağını belirttiler. Yalnızca değiştirme veya mağaza kredisi ile değiştirebilirsiniz. Yani ürünü beğenmezsem paramı geri alamam.

Özlem duyduğum ürünü alamadım ama bu davaya bakarsanız, bunun olumlu bir yanı da var. Olumlu yanı, paramı riske atmadım. Politikalarını temizledikleri için o çantayı almaktan geri adım attım.

Benzer şekilde, iade, geri ödeme ve değişim politikalarınızı da netleştirmeniz gerekir. Bu şekilde, yalnızca politikalarınızı kabul eden kullanıcılar ödeme yapar. Ve birisi yanlışlıkla ödeme yapsa bile, bunu haklı çıkarmanız gerekmeyecek. E-Ticaret politikalarınız da bir tür pazarlamadır. Bu yüzden net, özgün olduklarından ve gölgeli görünmediğinden emin olun.

İşte Cartflows’tan bir örnek :

geri ödeme politikası kart akışları

Geri ödeme politikalarına ilişkin kısa ve öz açıklamalarını beğendim. Herkes birkaç dakika içinde terimlerini anlamak için bunu gözden geçirebilir. Markanızı güçlendirmek için bu e-ticaret promosyon stratejisini kullandığınızdan emin olun.

 

5. Müşteri Hizmetlerinden Ödün Vermeyin

Amerikalıların %90’ı için bir markayla iş yapıp yapmamaya karar verirken müşteri hizmetleri önemli bir faktördür . Ve bu her marka için temel bir kuraldır. Müşterileriniz mutlu değilse çok fazla hayatta kalamazsınız. Müşterilerinizi memnun etmek ve böylece online mağazanızı tekrar ziyaret etmelerini ve markanıza sadık kalmalarını istiyorsanız, onlara keyifli bir hizmet sunun.

Müşteri hizmetinizi iyileştirmek için şunları yapmalısınız:

  • Kullanıcıları ödüllendirmek için yarışmalar düzenleyin
  • İyi ve aktif bir dinleyici olun
  • Müşterilerle tercih ettikleri platformlarda etkileşim kurun
  • Sosyal medyada etiketlendiğinizde yanıt verin
  • Personelinizi eğitin
  • Etkileşim tonunuzu daha iyi hale getirin
  • Geri bildirimi nazikçe isteyin

Marka, kökleri müşterileri olan bir ağaç gibidir. Bir markanın gelişmesini sağlamak için e-ticaret mağazalarınızdaki müşteri hizmetlerini iyileştirmeye devam etmek önemlidir.

Spotify’dan şu harika örneğe bakın :

Büyük bir çaba gibi görünmeyebilir ama yine de bize orada olduklarını hatırlatıyor.

Tüm e-ticaret marka stratejileri arasında en güçlüsü diyebiliriz. Bu yüzden bunu ciddiye almalı ve keyifli bir müşteri deneyimi sağlamaya odaklanmalısınız.

6. Bir İçerik Stratejisi Belgeleyin

Tamam, işte en sevdiğim ipucu.

İçerik, markanızın sesidir. İçeriğiniz yeterince inandırıcı değilse, e-ticaret markanızı pazarlamak için birçok noktada zorlanacaksınız. Ancak özünde güçlü bir içerik stratejisine sahip olmak, müşterileri çekmenize, dönüştürmenize, beslemenize ve elde tutmanıza yardımcı olacaktır.

Raporlar , kuruluşların %90’ının içerik pazarlaması kullandığını söylüyor. Bunun da ötesinde, geleneksel pazarlamaya göre %62 daha az maliyetlidir ve 3 kat daha fazla potansiyel müşteri oluşturur . Hala e-ticaret markanızı içerikle nasıl geliştireceğinizi merak ediyorsanız, aşağıdaki avantajlar sizi buna daha fazla odaklanmaya teşvik edebilir. Belgelenmiş bir içerik stratejisi size şu konularda yardımcı olur:

  • Müşteri sadakatini artırın
  • Web sitenizdeki etkileşimi artırın
  • Marka bilinirliği oluşturur
  • Trafik ve potansiyel müşteriler oluşturun
  • Satışlarınızı olumlu yönde etkiler
  • Kullanıcıları sorunsuz bir şekilde dönüştürün
  • Sizi gerçek ve otantik bir marka olarak tasvir eder

Sosyal medya gönderileriniz, e-postalarınız, açılış sayfalarınız, infografikleriniz olsun, her şeyin içeriğe ihtiyacı var. Daha doğrusu, e-Ticaret marka stratejilerinizin içerik olmadan eksik olduğunu söylemeliyim.

Sendlane’in ana sayfasında bulduğum harika bir içerik pazarlaması örneği :

sendlane ana sayfası

Sayfalarındaki başlığı okuyarak, markanın yaptıklarının net bir resmini elde edersiniz. Bu nedenle, e-ticaret markanızı geliştirmek için orijinal ve akılda kalıcı içerik oluşturmaya çalışın.

7. Marka Hikayenizi Paylaşın

Hikayeler merak uyandırıyor.

Markanızın hikayesini anlatarak müşterilerinizle duygusal bir bağ kurabilirsiniz. Hikayeler, müşterilere başarınız ve başarısızlıklarınız hakkında bilgi verebilir, böylece onlarla ilişki kurabilirler. Bu nedenle, insanlara yolculuğunuz hakkında bilgi vermek için markanızın hikayesini paylaşmaktan çekinmeyin.

HubSpot’un hikayesini nasıl paylaştığını ve nasıl başladığını anlatmasını seviyorum:

Hubspot marka hikayesi

Bir hikaye, kullanıcıların markanızla empati kurmasını sağlayabilir. Bir hikaye, insanlara herkesin önüne engellerin çıktığını, ancak onlarla karşılaşanların her zaman parladığını anlatmanın bir yoludur. Çevrimiçi mağazanızı yasal bir şekilde tanıtmak için bu e-ticaret marka stratejisini benimseyin.

8. E-posta Pazarlamasını Vurgulayın

E-posta pazarlama öldü. Ahh bu bir yalan.

Statista , 2019’da dünya genelinde 3,9 Milyar e-posta kullanıcısı olduğunu söylüyor. Ve bu sayının 2023 yılına kadar 4,3 Milyar’a çıkması planlanıyor. Bu, dünyadaki her iki kişiden birinin e-posta pazarlamasını kullandığı anlamına geliyor.

E-posta pazarlaması, satış dönüşüm huninizin her aşamasını kapsar. Dönüşüm hunisinin başından sonuna kadar, kullanıcıların ilgisini çekmekten onları elde tutmaya kadar her şeyi e-posta pazarlama yoluyla yapabilirsiniz. Bu nedenle, e-posta pazarlaması, e-ticaret markanızda hayati bir rol oynayabilir.

İşte e-posta pazarlamasının faydalarından bazıları:

  • Diğer pazarlama kanallarından daha düşük maliyetler
  • Potansiyel müşteri oluşturmak için etkili
  • İnanılmaz bir yatırım getirisi sunar
  • Performans takibinde kolay
  • İzleyiciyi daha iyi besler
  • Daha geniş bir kitleye maruz kalma sağlar
  • Başlamak için profesyonel beceriler gerektirmez
  • Kullanıcılardan mağazanızı tekrar ziyaret etmelerini ister

Bir diğer önemli şey, e-posta pazarlamasının büyük işletmeler için olduğunu varsaymayın. Her büyüklükteki işletme, e-posta pazarlamasından yararlanabilir. Tek ihtiyacınız olan, biraz analiz yapmak ve hedef kitlenizin ilişki kurabileceği kişiselleştirilmiş e-postalar oluşturmak. Ve sonra bu e-postaları kullanıcılara gönderin.

Örneğin, Grammarly’nin kullanıcıları için e-postalarını nasıl hazırladığını seviyorum:

e-posta pazarlama dilbilgisi

Grammarly bazen önerileriyle beni rahatsız etse de e-postaları inanılmaz. Postalarınıza kişisel bir dokunuş eklemek için HubSpot , Mautic vb. e-posta pazarlama otomasyon araçlarını ücretsiz olarak kullanabilirsiniz. Gereksinimleriniz arttığında, ücretli bir sürüme yatırım yapabilirsiniz.

 

9. Büyüleyici Bir Logo ve İsim Yaratın

Bunun ilk adım olduğunu biliyorum ama oldukça genel olduğu için sonunda ekledim. Peki Starbucks denilince aklınıza ne geliyor?

Belli ki kahve. Ama başka ne var? Bu onların logosu.

Üzerinde gizemli bir siren bulunan, yeşil ve beyaz renk kombinasyonu olan o yuvarlak resim. Bugün Starbucks logosuyla tanınmaktadır. Çekici bir logo müşterileriniz üzerinde güçlü bir etki bırakabilir. Logonuzu hatırlarlarsa markanızı da hatırlarlar.

Uyurken tanıyabileceğiniz popüler marka logolarından bazı örnekler:

popüler marka logoları

Logo oluştururken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Benzersiz ve klas olun
  • Cazip renk paletini kullanın
  • Boyuta odaklanın
  • İlham verici olmalı
  • Okunabilir bir yazı tipi kullanın
  • Ezberlemek ve tanımak kolay olmalı

Bir logo oluşturmak için kullanabileceğiniz birçok platform var. Bunlardan bazılarını aşağıda listeledim:

Çevrimiçi işletme türünüze en uygun ve hedeflerinizi karşılayan platformu seçin. İyi bir logo, e-ticaret markanızı geliştirebilir ve sizi gerçek bir marka olarak gösterebilir. Bu, insanların size güvenmesine yol açar ve gelişmek için ihtiyacınız olan tek şey güvendir.

10. Akılda Kalan Bir Slogan Oluşturun

Yani logonuz var. Şimdi markanıza bir slogan verelim.

“Bir slogan, bir satırdaki hedefinizdir.”

Bir logo gibi, bir slogan da markanızı hatırlamanın başka bir yoludur. Bir slogan, bir cümle oluşturmak için birkaç etkili ve akılda kalıcı kelimenin birleşimidir. Sloganlar reklam amaçlı kullanılabilir. Bir sloganın temel amacı, insanlara markanızın ne hakkında olduğunu anlatmaktır.

Bir slogan oluştururken hatırlanması gereken birkaç şey:

  • Akılda kalıcı, akılda kalıcı ve özlü olmalıdır
  • Seyirciye hitap etmek
  • Markanızı dürüst bir şekilde tasvir eder

Aşağıdaki örnekler size daha iyi bir fikir verecektir:

 Walmart  Always low prices.
 McDonald’s  I’m Lovin’ It.
 KFC Finger-lickin’ Good.
 Subway Eat Fresh.
 Heinz It has to be Heinz.
 Red Bull Red Bull gives you wings.
 Google Don’t be Evil.
Apple Think different.

 


Shopify Ücretsiz Slogan Oluşturucu
Markanız için slogan oluşturmak için kullanılan şu araçları deneyebilirsiniz:

Sloganınız aracılığıyla müşterileriniz sizi hayatları boyunca hatırlayabilir. Bu nedenle, e-ticaret markanızı geliştirmek için harika bir slogan oluşturun.

11. Sosyal Medya ile Arkadaş Olun

Sosyal medya, marka varlığınızı geliştirmek için en basit ama etkili yöntemdir. Günümüzde, diğer tüm işletmeler kendilerini pazarlamak, izleyicilerle bağlantı kurmak veya trafik çekmek için sosyal medyayı kullanıyor. Ve markanızı dünya nüfusunun yarısına karşı tanıtma şansınız varsa, neden kullanmayasınız ki? Statista’ya göre , 2025 yılına kadar 4,4 milyar insan sosyal medyayı kullanacak.

küresel sosyal medya kullanıcıları

Sosyal medyayı kullanarak şunları yapabilirsiniz:

  • Markanızın erişimini artırın
  • Marka bilinirliğini artırın
  • Kitlenizi hedefleyin
  • Daha iyi kullanıcı deneyimi sunun
  • Etkileşim ve dönüşüm oranını artırın

GoPro’nun bağlantı kurmak ve müşterilerinin sorunlarına yanıt vermek için Twitter’ı nasıl kullandığına bakın:

Optinmonster, bu kapsamlı yazıyı iş için en iyi sosyal medya platformlarında yazdı . E-Ticaret marka stratejiniz için hangi platformun daha iyi çalışacağını öğrenmek için gözden geçirebilirsiniz.

Profesyonel İpucu: Markanızla Tutarlı ve Sadık Olun

Bir logo, slogan ve e-posta oluşturmanın tüm iş ihtiyaçlarınız olduğunu düşünüyorsanız. O zaman yanılıyorsunuz. Bunların hepsi, herhangi bir işletmenin ihtiyaç duyduğu başlangıç ​​noktalarıdır. Ancak bir işletme için en önemli şey, ona karşı tutarlılığı ve sadakati korumaktır.

İşletmenizin büyümesini sürdürmek için ürünlerinizin veya hizmetlerinizin kalitesini sürekli olarak iyileştirmeniz önemlidir. Kaliteye yönelik tutarlılığı korumak, müşteri sadakatinin anahtarıdır. Google’ı örnek alabilirsiniz. Ürünlerinin kalitesini geliştirmeye devam ettikleri için bugün en büyük arama motorudur. İnsanlar artık sonsuza kadar aynı şeye bağlı kalmıyorlar. Güncelleme yapmazsan, senin yerine başka bir şey seçecekler.

İyileştirmedeki tutarlılığın yanı sıra, markanıza sadık olmanız da gerekir. Bu kulağa felsefi gelebilir ancak markanıza sadık değilseniz müşterileriniz size sadık olmayacaktır. Bu nedenle, müşterilerinizi yalnızca bir gelir kaynağı olarak almadığınızdan emin olun. Onlara aileniz gibi davranın, onlarla ilgilenin, onları mutlu edin, ihtiyaçları olanı onlara verin ve size sonsuza kadar sadık kalacaklardır.

Marka Stratejiniz nedir?

İşte tüm bunlar e-ticaret işinizi nasıl markalayacağınızla ilgiliydi. Gönderiyi gerçekten incelememiş olanlar için, bu blogun özünü kaçırmamanız için kısa bir özet burada. E-Ticaret işiniz için basit çevrimiçi markalaşma yöntemleri:

  • Hedef kitlenizi bulun ve odaklanın
  • Markanızın misyonunu açıkça ifade edin
  • İnsanlara markanızı seçmenin faydalarından bahsedin
  • Politikalarınızda teslim edemeyeceğinize asla söz vermeyin.
  • Müşteri hizmetlerini her zaman en üstte tutun
  • Sağlam bir içerik stratejisi hazırlayın
  • Dünyanın marka hikayenizi bilmesini sağlayın
  • E-posta pazarlamasını gözden kaçırmayın
  • Büyüleyici logo ve slogan tasarlayın
  • Tanıtım için sosyal medyayı kullanın
  • Sadık kalın ve sürekli olarak geliştirin

Yani bunlar e-ticaret marka stratejilerinden bazılarıydı. En sevdiğin hangisiydi? Veya markanızı nasıl tanıtıyorsunuz? bilmek merak ediyorum. Onları yorumlarda paylaşın.